Hola, can you speak English?? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Semy Madrid - WaarBenJij.nu Hola, can you speak English?? - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Semy Madrid - WaarBenJij.nu

Hola, can you speak English??

Blijf op de hoogte en volg Semy

27 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Holabola amigos y familia!

Zondag 26 januari 2014
Om 12:30 werden we zo’n beetje wakker. Eva had afgesproken met Manuel een hele toffe aardige oude vriend waarmee ze wat ging drinken en eventueel een huis regelen. Mariska, Stephanie en Yasmine zijn op zoek gegaan naar een plek waar ze een reis abonnement konden kopen, helaas niet gevonden. Vervolgens zijn we met z’n drieën wat gaan eten (zie foto). Bij het hostel aangekomen kwam Eva samen met Manuel binnen om even hoi te zeggen.

Vervolgens hebben we de hele middag huizen zitten zoeken en een aantal afspraken gemaakt voor de volgende dag. Toen besloot Stephanie even een sigaretje te gaan roken .. na een halfuur was ze nog niet terug dus werd Yasmine een beetje ongerust en ging ze kijken waar Steef bleef …. stond ze gewoon een potje te voetballen met een stel Engelsen hahaha! Nog twee toffe gasten ook (genaamd Dan & Lynden), waar we de hele avond mee hebben gezeten. Eerst gingen Stephanie, Eva en Mariska wat met ze drinken bij plaza Mayor. Yas bleef in ’t hostel om te skype met het thuisfront, daarna ging ze ook op zoek naar plaza Mayor. Na een uurtje besloten we wat te gaan eten in ons tot nu toe favoriete restaurantje: Venta El Buscon. Omdat Steef de voetbal van Dan had gekregen, wilde hij graag een nieuwe kopen. Op weg naar het restaurant trapte iedereen een btje de bal over en weer, totdat op een gegeven moment Dan een reclamebord op zijn voet kreeg (vraag ons niet hoe, maar it just happened). Uit frustratie schoot hij de bal zóoo hoog de lucht in dat hij op het dak belandde. Dan belde bij een huis aan waar hij vervolgens bijna huilend weer uitkwam omdat zijn bal nergens te vinden was. We besloten toen maar te gaan eten. Dan heeft het hele diner over zijn bal gepraat, wat echt heel tof was ahum!

Na het eten kwamen we weer in de straat waar de bal lag en hebben Mariska, Yas, Dan en Lynden nog een keer aangebeld bij één van de huizen. De mensen waren onwijs blij met ons bezoek (ahum, het was 00:30). De meneer praatte in ’t Spaans en ’t enige wat Maris en Yas konden verstaan was Policia. Dus wij snel weer naar beneden. Stonden we buiten zien we ineens die man boven op het dak staan met DE VOETBAL!!!!! Iedereen juichen en klappen, Dan weer blij en wij dus ook! Kortom: top avondje 

Maandag 27 januari 2014
Het begon allemaal toen de wekker van Steef om 09:30 afging en niemand wakker werd, behalve Steef. Om 10:00 kwamen we allemaal in actie en zijn we begonnen met onze huizenjacht!!! Die eindigde vervolgens rond een uur of 19:00. Dus jaja we doen er echt alles aan om een huis te vinden. Elk telefoongesprek die we vandaag hebben gevoerd (denk ongeveer zo’n 40.000) begon met: Hola, can you speak English? Vandaar onze titel. Was het antwoord: No! Gaven we de telefoon regelrecht door aan onze Spaanse señorita: EVAAAA.

Nu zijn Maris en Yas aan ’t wachten op Stephanie en Eva die ons blij gaan maken met PIZZAAAAAA! We zijn moe dus waarschijnlijk gaan we vanavond niks doen, behalve spelletjes spelen in ’t hostel 

Hasta la proxima!

Mucho amor,
SEMY

• 27 Januari 2014 - 23:01

Anouk:

Haha, leuke meiden.
    Je kan zeggen wat je wilt, maar het is zeker een bal om moeite voor te doen!

• 28 Januari 2014 - 00:06

Frida:

Man man man wat een stelletje .....
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel een leuk stekkie vinden

En leuk jullie verslagen elke keer ......

auntie Belgie

• 28 Januari 2014 - 01:16

Danique:

haha super leuk on te lezen! Heel veel succes met het zoeken naar jullie casa!
    Ben benieuwd naar jullie volgende blog verhalen. Have fun!
    Een nichtje uit Breda ✨

• 28 Januari 2014 - 07:58

Marleen:

Haha love it! Succes met de huizenjacht verder!:)

• 28 Januari 2014 - 11:27

Jarcka:

Hahaha jullie hebben in ieder geval veel lol! Heel veel succes met de huizenjacht! x Jarcka

• 02 Februari 2014 - 11:31

Opa En Oma Martens:

Hallo meiden
    Leuk dat jullie je zo heerlijk vermaken
    Hebben jullie al een woning gevonden
    In Groningen is alles goed
    Mariska doe je best en ik hoop gauw wat van je te horen
    Groetjes Opa en Oma.

• 14 Februari 2014 - 14:38

Corry:

HOLAAAAAAA!!!

Eh Guapa's, het wordt tijd voor een nieuw verslag ¿oh no?

• 20 Februari 2014 - 12:13

Opa En Oma Martens:

hallo
    Mariska en de rest
    Hoe gaat het in Spanje in Groningen is alles goed
    Wij hebben gisteren je broer gebeld met zijn verjaardag en gaan zondag de hele dag naar Loenen
    om zijn verjaardag te vieren
    Vermaak je je nog een beetje of is het leven daar zwaar met leren en het huishouden of hebben jullie daar een werkster HaHaHa
    Verder hebben wij geen nieuws tot de volgende keer maar weer
    Groetjes van opa en oma