We're still aliveeee - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Semy Madrid - WaarBenJij.nu We're still aliveeee - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Semy Madrid - WaarBenJij.nu

We're still aliveeee

Blijf op de hoogte en volg Semy

22 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Hola bola!

There we are again :) Onze laatste blog is alweer 3 weken geleden .. en wat is er veeeel gebeurd in die 3 weken! Allereerst .. na een heleboel afspraken, telefoontjes, meetings en frustraties hebben we dan toch eindelijk een appartement! Weliswaar geen verwarming, wat echt niet nodig is aangezien ’t nu heeeeeeel warm is hier (ahum) .. maargoed we hebben een appartement en best veel ruimte. Over de hoogte maar niet te spreken -_- , zie foto’s!

Oja misschien ook wel ff leuk om te vertellen .. bij ons vorige verslag zouden we die maandag niet veel doen maar toen besloten we om 00:00 toch maar naar ons eerste echte Erasmus party te gaan.. haha! Spontane acties zijn de leukste zeggen ze altijd, nietwaar?! Zo bleek maar weer..

Anyway, om even terug te komen op ons appartement: als überstudenten zijn we met z’n vieren naar de Ikea geweest om het een en ander te bemachtigen. Als bepakte ezels kwamen we de Ikea uit. Stoelen, dekbedden, krukjes, lampjes, handdoeken, bestek, glazen, bestekbak; noem het allemaal maar op, wij hadden het! Natuurlijk moest dit alles nog naar ons cribje, dus wij met de stoelen om ons nek en 4 grote blauwe Ikea tassen de metro in. Moet er hilarisch uitgezien hebben, dat kun je je misschien wel voorstellen..

Eenmaal thuis hebben we de boel een beetje ingericht om vervolgens onze laatste nacht in het hostel door te brengen. De dag erna zouden namelijk onze bedden geleverd worden (ja, die moesten we zelf nog fixen, maar daar hebben we een hele mooie regeling voor getroffen). De bedden zouden om 11 uur gebracht worden. Dit kon net, we moesten namelijk om kwart over 12 weg om naar de welkomst dag van de universiteit te gaan. Alleen zou Spanje geen Spanje zijn, als de bedden pas om vijf voor twaalf geleverd werden. In tegenstelling tot de Spaanse mentaliteit, konden deze mannen rete snel werken. Vijf over twaalf stonden alle bedden op de vijfde verdieping, in elkaar gezet en wel!

De welkomst dag was interessant; alles was in ’t Spaans. Na de bijeenkomst zijn we met alle erasmus studenten naar het ESN kantoor gegaan om een ESN pasje te regelen. Hiermee kun je tripjes maken en korting krijgen in bepaalde kroegjes en discotheken. Die avond hadden we onze eerste zelfgemaakte maaltijd in ons huisje. Wat is het dan toch heerlijk als je weer eens een zelfgemaakt hapje kan eten!! We hebben er erg van genoten..Die avond zijn we uit geweest met onze erasmus vrienden. We hebben een leuke avond gehad.

De dag erop hadden we een Spaanse toets, om te kijken hoe ons niveau was. Hierop volgend hebben we twee weken intensief Spaans geleerd. ‘¿Hola, que tal?’ is een uitspraak die hier vaak voorbij komt. De cursus was leuk, maar erg intensief. In deze twee weken hebben we, behalve slapen, eten, boodschappen doen en uitgaan, dan ook niet veel boeiends gedaan. Hier en daar wordt een Spaans mannenhart veroverd, de Spanjaarden zijn onder de indruk van de Hollandse glorie.

De eerste bezoekjes zijn alweer geweest, Michelle en Maarten hebben een bezoek gebracht in ‘Casa de la SEMY’. Erg gezellig geweest met elkaar, al is afscheid nemen dan toch altijd wel weer moeilijk SNIK SNIK.

Ook hebben we al volop genoten van de eerste zonnestralen. Werd tijd ook.. Onder het genot van het heerlijke zonnetje hebben we in het Retiro park gezeten. Daar was ook een groepje mannen met een gitaar, die we natuurlijk even mochten lenen. Yas wilde erg graag gitaar spelen.. ahum.. Groepsdruk enzo. Gelukkig hebben we even mogen genieten van haar skills. Steph heeft ook wat nootjes gespeeld, was echt genieten!!
Retiro leent zich ook perfect voor hardlooprondjes; hier maken we graag gebruik van.

Verder raken we hier al erg gewend en voelt het al een beetje als ons thuis.
Hasta la proximaaaaaaa

Saludos,

SEMY

• 22 Februari 2014 - 17:00

Michelle:

Hier en daar wordt een Spaans mannenhart veroverd, de Spanjaarden zijn onder de indruk van de Hollandse glorie. hahahah toppers, ik zeg een ding: als jullie maar op jullie streepjes blijven staan!

lobie

• 23 Februari 2014 - 08:42

Tante Nona:

Hai Yasmine
    wat fijn om te lezen dat jullie een eigen stekkie hebben, maar wat raar dat jullie je eigen huisraad moeten kopen.
    Verhuren ze daar dat dan leeg???? En hoe dan als jullie weer naar Nederland terug gaan?

Ik lees uit je blog dat jullie heel veel plezier hebben. Te gek hoor ... en school zal ook wel leuk zijn.

Nou ... geniet van het weer, omgeving en elkaar. Tot de volgende blog.

tante xxx